Det här gillar verkligen våra kunder

När man har kunder som omsätter från någon miljon upp till 100-tals miljoner (samt några miljardföretag) varierar behoven förstås. Men det finns en sak som genomsyrar näst intill alla våra kundrelationer. Oavsett storlek på kund.

Proaktivitet och tillgänglighet - via telefon och personliga möten

Ekonomikompetens

Missförstå oss rätt: alla våra kunder vill förstås att vi skall ha kompetens inom redovisning, ekonomi, beslutsunderlag, analys, uppföljning, lön, HR etc. etc. Oftast är det dock ‘hygienfaktorer’. Saker som kunderna, med all rätt, helt enkelt tar för givet att vi kan.

Det är dessutom många andra företag som också kan leverera (åtminstone) det som redovisnings-byråerna gör.

Nästan alltid mest uppskattat

Det som i längden (utöver hygienfaktorerna) nästan alltid uppskattas mest av våra kunder, är vårt proaktiva bemötande, vår tillgänglighet och det sätt vi lägger upp arbetet i kontakterna med kund.

Samtidigt som vi har mycket bra stöd i form av mallar, underlag och checklistor såväl som årshjul och system för visualisering av ekonomi, handlar det i hög grad om våra duktiga medarbetare. Som är kommunikativa, har förmåga att anpassa sig till kundernas olika ekonomikunskaper parallellt med förmågan att sätta sig in i kundens situation.

- - -

Läs gärna mer om hur vi på Nya Ekonomikompetens arbetar med våra kunder för att hjälpa dem komma bort från redovisningsbyrån och istället få en komplett ekonomifunktion med oss. Läs här >>>

Föregående
Föregående

Nu behöver vi bli fler igen

Nästa
Nästa

Tre nyheter och två användbara mallar